Šī gada 30. oktobrī Ludzas pilsētas PII “Pasaciņa” notika Ludzas novada pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu ROSINĀTAVA “Lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšana pirmsskolā”.
Jau otro mācību gadu Ludzas novada pirmsskolas pedagogiem, kā viena no prioritātēm, ir lasītprasme un rakstītprasme. Tāpēc esam izvēlējušies jaunu formu - ROSINĀTAVU, kas sniedza pedagogiem ierosmi savam turpmākam darbam. ROSINĀTAVU atklāja Ludzas novada Izglītības pārvaldes pirmsskolas izglītības metodiķe Gunta Stolere, kura salīdzināja pedagogus ar krāsainām un daudzveidīgām rudens lapām. Prieks, ka pedagogi mācās un dalās ar savām idejām. Pasākumu vadīja Diāna Golubeva, Ludzas novada pirmsskolas mācību jomas koordinatore. Kopumā pasākumā uzstājās 20 pedagogi. Aicinājām piedalīties arī kolēģus no Rēzeknes pilsētas PII.
Prezentācijas mijās ar praktisko darbību un meistarklasēm. Pedagogi ROSINĀTAVĀ dalījās savā pieredzē, motivēja un iedrošināja pirmsskolas pedagogus pielietot aprobētās metodes, idejas mācību procesā. Natālija Terehova, Aija Ševčenko, Ilona Bulavska un Lolita Ļubarska no Ludzas pilsētas PII “Pasaciņa” un Anna Lipste no Zilupes pilsētas PII savās prezentācijās stāstīja par ikdienas praktiskām darbībām lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšanai. Inga Loseviča un Tatjana Medvecka no Ludzas pilsētas PII “Namiņš” dalījās pieredzē, kā veicināt lasītprasmi visos vecumposmos. Irina Timofejeva no Ludzas pilsētas PII “Rūķītis” dalījās idejās, kā robotika veicina lasītprasmi pirmsskolā. Inese Birska no Briģu pagasta PII stāstīja par sadarbību ar vecākiem organizējot svētku aktivitātes.
Ar praktiskiem piemēriem par lasītprasmes veicināšanu stāstīja Vera Jakovenko un Ilga Karpova no Rēzeknes pilsētas PII “Namiņš”. Kristīne Beikule no Pildas pamatskolas pirmsskolas grupas skolotāja dalījās ar pašgatavotiem izdales materiāliem. Kā bērniem vieglāk iedziļināties grāmatas saturā, stāstīja Natālija Terehova. ROSINĀTAVAS dalībnieki kopīgi darbojoties ar Intu Augustovu no Ludzas pilsētas PII “Pasaciņa” atklāja, ka lasītprasmi var veicināt arī mūzikas rotaļnodarbībās – iedziedoties, ritmizējot un mācoties dziesmiņai vārdus praktiskā darbībā. Inga Volaja no Kārsavas pilsētas PII “Taurenītis” rosināja iejusties bērnu lomā un darboties ar krītu pārrakstot burtus. Toties pedagogi no Malnavas pagasta PII “Sienāzītis” Inese Ratniece un Kintija Rudzīte piedāvāja padarboties ar korķīšiem, bumbiņām un burtiem saklausot pirmo skaņu vārdos.
Meistarklasē Ilze Zagorska no Rēzeknes pilsētas PII “Rotaļa” darbojās ar digitālo bezekrāna rīku Bee-Bot. Ļaujot izmēģināt dažādas aktivitātes lasītprasmes veicināšanai. Tāpat ROSINĀTAVAS dalībniekiem bija iespēja uzrakstīt dzirdes diktātu “Lietus mākonītis”, kuru diktēja Diāna Mežale no Ludzas pilsētas PII “Pasaciņa”.
ROSINĀTAVA ir tā vieta, kur tiekas cilvēki ar radošām idejām un pulsējošo enerģiju darīt, dalīties, motivēt un ierosināt citus. Sirsnīgs paldies visiem pedagogiem, kuri piedalījās šajā pasākumā, neturēja sveci zem pūra, bet dalījās ar mums savā pieredzē.