Sabiedrība
Ilustratīvs attēls

Droša sūtījumu piegāde ir viena no Latvijas Pasta prioritātēm, ko iespējams īstenot vien tad, ja sūtījuma saņēmējs ir parūpējies par atbilstošu un identificējamu pastkastīti. Ja tā būs bojāta, uz tās nebūs precīzas adreses vai tā atradīsies nesasniedzamā vietā, tad sūtījuma piegāde dzīvesvietā nebūs iespējama, un pēc tā būs jāmēro ceļš līdz tuvākajai pasta nodaļai vai arī tas tiks atgriezts sūtītājam. 

Latvijas Pasta darbinieki ikdienā nereti sastopas ar izaicinājumiem, ko rada bojātas, neidentificējamas vai vispār neuzstādītas pastkastītes. Reizēm to izmērs neatbilst saņemamajiem sūtījumiem vai arī tās ir novietotas nepiemērotās un pastniekam grūti pieejamās vietās. Tikpat svarīgi ir uz pastkastītes norādīt precīzu adresi, nevis, piemēram, tikai tās īpašnieka vārdu un uzvārdu.

Latgales reģionā pastnieki apkalpo 124 509 pasta kastītes, un no tām 34 036 vai 27,34% ir bojātas vai neatbilstošas sūtījumu piegādei. Latgalē lielākais bojāto pastkastīšu īpatsvars ir Preiļu novadā, kur no 13 398 pastkastītēm neatbilstošas ir 8135 pastkastītes vai 60,7%. Savukārt Krāslavas novada iedzīvotāji par savām pastkastītēm rūpējas ļoti atbildīgi – tikai 610 no 10 436 (5,8%) pastkastītēm ir bojātas vai neatbilstošas.

Arī Ludzas novadā, kur reģistrēta 11 341 adrese, fiksētas 4333 bojātas vai neatbilstošas pastkastītes. Sūtījumu saņemšanai nepiemērotas pastkastītes sastopamas gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā, un šī ir izplatīta problēma gan pilsētās pie daudzdzīvokļu un privātmājām, gan mazāk apdzīvotos apvidos.

Lai pasta sūtījums droši sasniegtu galamērķi, Latvijas Pasts aicina pievērst uzmanību sev piederošo pastkastīšu stāvoklim – lai tās ir darba kārtībā, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra.  

Ja pastkastītes nav novietotas un noformētas atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, tad pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus atgriezt sūtītājam, neuzglabājot pasta nodaļā, vai izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā, ja sūtījums ir uzglabāts. 


Par VAS Latvijas Pasts   

Latvijas Pasts ir valsts kapitāla sabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, sauszemes un ūdens tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus kā privātpersonām, tā biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 2200 darbinieku.    

Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredzi vairāk nekā 155  pasta nodaļās. Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu 500 vietās. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.   


Papildu informācijai: Inita Fedko | Komunikācijas un filatēlijas daļas komunikācijas speciāliste. Mob.: +37126663732, e-pasts: pr@pasts.lv, inita.fedko@pasts.lv